tiistaina, kesäkuuta 02, 2015

Oliko Tina Rosenberg hitman taideyliopistossa

Tässä on kaksi vaihtoehtoa.


  • "Taideyliopisto:  Tiina Rosenberg ei saanut potkuja"

Rosenberg oli uusliberalistinen hitman, joka tuli sovitusti rajatuksi ajaksi musertamaan suomalaisen kulttuurin itsenäisyyttäja vaatimalla oikeistoeliitin kontrollivaltaa latelemalla rasistisia syytöksiä, luokitteluja - ja puhumalla ruotsalaisista yli-ihmisinä verrattuna suomalaisiin vaikka ihonvärirasismi ja suomalaisten halveksunta on Ruotsissa paljon syvempää ja laajempaa kuin Suomessa rasismi on. 

Se, että Rosenberg otettiin välittömästi Ruotsiin takaisin professoriksi kertoo, että tämä oli enneltä suunniteltu ristiretki halventamaan ja lokaamaa keskustelun tasoa Suomessa uusliberalistiseen sivistymättömään tyyliin. 

   tai

Taidemaailmaa terrorisoiva rkp-kokoomus-juntta pelästyi Rosenbergiä VAIN siksi että hän toi liian selkeästi esille äärioikeistolaiset, ideologiset ja rasistiset päämäärät halveksia ja tuhota suomalaista kulttuuria ja esittää samalla ruotsalaiset ja saksalaiset yli-ihmisinä oikeistolaisen eetoksen ja venäjävihankin mukaisesti. 

   mutta selvää on

Että Rosenberg on ollut lapioimassa mutaa vasemmisto-mielikuvan päälle esiintyessään valevasemmistolaisena mutta tiukasti oikeiston virkamiesvallankappausta ja kulttuurirasismia ajaen.

Rosenberg ei missään mielessä ole vasemmistolainen kun ajaa eliitin valtaterroria ja feminismin elitismiä oksentavalla ja kulttuuri-imperialistisella tyylillään.

Suomalaisilla ei saa olla omaa kulttuuria oikeiston hegemoniassa, suomalaisten on kopioitava ja toteltava muita, eliitin osoittamia "läntisiä" tahoja.

Aito vasemmisto ajaa taas itsenäistä kulttuuria ja taiteilijoiden vapautta eliitin tukahduttavaa hegemoniaterroria vastaan. Vasemmisto uskoo yksilöihin ja että Suomella on paljon annettavaa maailmalle jos lahjakkaita ei tukahduteta poliittisessa ajojahdissa. Yhteiskuntakritiikki ja poliittinen taide on vapautettava, nyt oikeisto erottaa vauhdilla eliitille haitallisia taiteilijoita. Poliittista ajojathia suorittava oikeisto leimaa vain vasemmistolaisen taiteen poliittiseksi mikä on valhe. Eliitin nostama ooppera saa n +80 miljoonaa euroa ja on nostettu kirjallisuutta ja elokuvaa merkittävämmäksi eliittiviihteeksi.

Rosenbergin puhe rajojen avaamisesta on vain vuosisatoja vanhaa ruotsalaista kolonisaatioeetosta samalla kun Ruotsissa maahanmuuttajat ampuvat kadulla kovilla panoksilla oikeiston halpatyövoiman tuonti-ideologian seuraamuksena.

Onko taiderehtorin puhe rajojen avaamisesta taidepolitiikka? Kyllä se on oikeiston kaappaaman taideyliopiston politiikkaa: taiteen määrärahat ohjataan enenevästi pois suomalaisilta lahjakkuuksilta pörssiyhtiöiden sponsoroimaan sisäpiiritaiteeseen.



Oikeistovirkamiesten terrorilla ja klaani-suosikkijärjestelmällä taideyliopistossa ei ole mitään tekemistä taiteen laadun ja innovaatioiden kanssa vaan vain taiteen politisoinnin ja alistamisen kanssa.

Oikeistoeliitti haluaa osoittaa, ettei kukaan taitelija saa olla itsenäinen oikeistoterrorin ja elitismin projektissa.
  
Innovaatiot estetään innovaatiohysterialla, jolla lobataan vain suuryrityksiä ja oikeiston hengeltä köyhää statustodellisuutta.

Tämä on kovaa poliittista aikaa, kun humanismia tuhotaan vetoamalla "feminismiin" ja eliitin vapauksiin.







  

   











1 kommentti:

Pantalone kirjoitti...

Minulla on kutina, että Tiina vain paljastui huijariksi. Tiinan akateemiset saavutuksethan ovat akateemisissa piireissä paljastettu plagiaateiksi. Nyt on vain paljastunut lisää "asioita", luulen.
Lukuisten ihmisten esimiehenä ja vielä lukuisampien opiskelijoiden rehtorin pitäisi kyetä käymään dialogia myös niiden kanssa, joiden ideologia ei ole sama. Tiina ei ole julkituonut kovinkaan kummoista osaamista siinä lajissa.
Aika näyttää. Jossain vaiheessa vuotaa julkisuuteen potkujen todellinen syy. Pitää vai n kiltisti odottaa.